Medijske spretnosti za življenje
Kje lahko posameznik pridobi medijske spretnosti?
Za spremljanje, razumevanje, oblikovanje, pripravo in deljenje medijskih vsebin se moramo usposobiti.
V portalu Kam po znanje vam ponujamo naslednje priložnosti:
So med vašimi izobraževalnimi programi tudi taki, ki krepijo medijske spretnosti?
Registrirajte se na portal in jih vpišite ali nam pišite na e-naslov
kampoznanje@acs.si.
Forum EPUO na temo
medijskih spretnosti za življenje
Medijska pismenost se nanaša tako na sprejemanje kot kreiranje sporočil,
objavljenih v najrazličnejših formatih, v sodobnem času podprtih tudi s tehnologijo.
Prav je, da nas pri tem vodijo prave vrednote, etika in morala,
pozitivna naravnanost, težnja k resnici.
Prepričevalna moč medijev je velika.
Te vsebine nas na nek način oblikujejo in nam nadevajo plašnice,
če se tega zavedamo ali ne. Kritično sprejemanje oglasov,
novic in drugih vsebin je zato eden najpomembnejših vidikov medijske pismenosti.
Nekaj zornih kotov medijske pismenosti smo osvetlili na
Forumu EPUO o medijskih spretnostih za življenje.
Videoizjave posameznikov iz forumov EPUO
Inovativne prakse organizacij
Dr. Marko Milosavljević, strokovnjak za medije in profesor na katedri za novinarstvo na Fakulteti za družbene vede, je odličen poznavalec (slovenskih) medijev. V intervjuju opozarja na nevarnosti in pasti, ki na uporabnike prežijo na družbenih omrežjih ter v drugih medijih. Dr. Milosavljević ugotavlja, da je glavna valuta na oglaševalskem trgu, na področju digitalnih medijev, predvsem število klikov, zaradi česar mediji favorizirajo predvsem naslove, ki so značilni za klikovske vabe. V videu boste izvedeli, kateri akterji so glavni vir dezinformacij v medijih ter čemu se pri poročanju prilagajajo novinarji in uredniki. Strokovnjak za medije v pogovoru prav tako pojasni, katere vsebine na družbenih omrežjih so postavljene v ospredje in kakšen je vzrok tega. Vabljeni k ogledu.
Naj resnica pridobi kondicijo, da bo tekla hitreje in pridobila prednost pred lažjo.
Glavni krivec za to, da smo medijsko pismeni, so mediji sami.
Ukvarjanje z družbenimi omrežji je tek na dolge proge.
Zdi se mi pomembno, da se vse življenje učimo in ostanemo v koraku s časom.
Da lahko gradimo skupnost, potrebujemo besede.
Meje jezika so meje mojega sveta.
Vdori informacij, ki smo jim izpostavljeni, so zelo agresivni.
Za strokovno javnost
Slovenske knjige in študije
Bagola, A. (2019). Kako izgoreti in vzeti življenje v svoje roke. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Bagola, A. (2021). Srečo, prosim. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Bašič Hrvatin, S. (2022). Značilnosti v propagando usmerjenih medijskih sistemov. Ljubljana: Mirovni inštitut.
Safe.si (2022). Internetne prevare in neresnice – spletni pogovorni dogodek (2022). Ljubljana: Arnes.
Krepitev medijske svobode: varstvo novinarjev v Evropi, sovražni govor, dezinformacije in vloga platform (2022). Maribor: Univerzitetna založba.
Merljak, S. (2008). Literarno novinarstvo: pojav in raba sodobne pripovedne novinarske vrste v ZDA in Sloveniji. Ljubljana: Modrijan.
Rek, M. (2021). Medijska vzgoja in pismenost v Sloveniji. Ljubljana: Vega.
Mednarodni dokumenti in študije
Evropska komisija (2023). Medijska pismenost.
UNESCO (2023). Media anf information literacy.
Woffindin, L. (2023). All about Media Literacy.
Spletne strani
Platforma EPALE.
Spletna stran Medijska in informacijska pismenost.
Spletna stran Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS.
Spletna stran Statističnega urada RS.
Spletna stran Navdihni.me
Spletna stran Časoris.
Podkasti
Podkast Metin čaj (2016). Epizoda 216: Martin Bajželj (SURS), Stojan Glavač (FURS)
Podkast Goreči grm.