FILMSKI JEZIK IN FILMSKA REŽIJA
Udeleženci se bodo seznanili z osnovnimi principi filmskega jezika, filmskega mišljenja in filmskimi izraznimi sredstvi. Spoznali bodo naloge in odgovornosti filmskega režiserja in ostalih sodelavcev – ustvarjalcev v kreativnem procesu. Spoznali bodo celotno pot nastajanja filma in vlogo režiserja v njem, od prve ideje in filozofije za njo, preko scenarija, pomena likovnega jezika, dramaturgije in montaže do končnega produkta – kratkega filma.
LIKOVNA ESTETIKA FILMA
Serija predavanj bo predstavila uporabo vizualnih izraznih sredstev v funkciji filmske pripovedi. Ponudila bo pregled ključnih estetskih vprašanj v razvoju filma ter analizirala zgodovino vizualne naracije.
SCENARISTIKA
Udeleženci bodo spoznali tehnike pisanja za film. Preko analize družbene realnosti bodo raziskovali teme ter oblikovali osnovno idejo za kratki film. Oblikovali bodo lik, ga karakterizirali, raziskovali odnose ter konflikte med liki ter situacije, v katere so umeščeni.
Spoznali se bodo z osnovami dramaturgije, analizirali trende ter avtorske poetike skozi zgodovino filma ter primerjali različne prakse oz. filmske šole. Pod mentorskim vodstvom bodo oblikovali scenarij za kratki igrani, dokumentarni ali eksperimentalni film.
KAMERA
Udeležencem bo predstavljena filmska fotografija kot bistven del filmske naracije. Spoznali bodo načine snemanja tako teoretične (uporaba filmskih planov, kadriranje, oblikovanje svetlobe …), kot tudi s tehnološke strani (praktično rokovanje s snemalno tehniko). S praktičnim delom – snemanjem bodo mojstrili obvladovanje kamere, kadriranje, kompozicijo, kontinuiteto slike in dramaturgijo fotografije.
MONTAŽA
Udeleženci bodo spoznali principe montaže kot bistveni element filmske dramaturgije: kako je dramaturgija zgodbe odvisna od montaže in kako montaža vpliva na procese v predprodukciji, produkciji in postprodukciji. Teoretični del predavanja bo obdelal pomen in različne zvrsti montaže ter analizo montažnega strukturiranja prizora ter filma kot celote, v praktičnem delu pa se bodo spoznali z načinom organizacije posnetega materiala ne glede na montažno opremo ter seveda s samim procesom praktične montaže posnetega materiala (filma).
OBLIKOVANJE ZVOKA
Udeleženci se bodo najprej spoznali z dramaturško funkcijo zvoka v filmu. Raziskovali bodo, kaj (filmski) zvok sploh je. Spoznali se bodo z osnovnimi fizikalnimi lastnostmi zvoka – akustiko pri zajemanju in pri reprodukciji zvoka. Spoznali se bodo z napravami in različnimi tehnikami za snemanje zvoka ter z montažo, oblikovanjem, mešanjem in distribucijo zvoka.
PRODUKCIJA
Udeležencem bo predstavljen celotni produkcijski proces, osnovni pojmi in zakonitosti produkcije, s katerimi se bodo srečevali pri praktični izvedbi svojih študijskih nalog. Spoznali bodo posamezne faze in tehnologije filmske produkcije ter načinom dela produkcijske ekipe, spoznali produkcijske okvire in omejitve pri posameznem projektu.
URNIK
Filmski seminar se bo začel 18. oktobra 2022 in bo trajal do junija 2022. Predavanja bodo potekala od pon – čet, praviloma 3x-4x tedensko, od 19.30 – 22.30 v dvorani Skladovnica, Beethovnova 5, Ljubljana, Šalamunovi knjižnici in dvorani Cepetka, oboje na Cankarjevi 5 v Ljubljani. Občasno bodo potekale intenzivne sobotne vaje iz kamere in montaže.
Predavanja bodo predvidoma potekala do konca maja, potem pa se bomo posvetili produkciji – snemanju kratkih filmov.
Natančen urnik predavanj (z morebitnimi dodatnimi predavanji) bomo objavljali sproti, praviloma zadnji teden v mesecu za prihodnji mesec.
MENTORJI IN PREDAVATELJI:
ARNE BREJC
ARNE BREJC (1972) je zaključil študij Filmske in televizijske režije na AGRFT. Za študentske filme je prejel akademijsko Prešernovo nagrado, mednarodno nagrado na priznanem filmskem festival v Poitiersu (Francija) in druge nagrade. Med leti 2000 in 2010 je kot zunanji sodelavec režiser delal na TV Slovenija, največ v Dokumentarnem in Verskem uredništvu. Za dokumentarni film V imenu ljudstva je prejel mednarodno nagrado na festivalu verskega filma v Trentu (Italija). Realiziral je veliko studijskih oddaj in režiral več krajših feljtonov in daljših dokumentarcev ter dve leti sodeloval kot scenarist-režiser pri evropski-koprodukcijski oddaji City Folk. Kot scenarist in režiser je podpisal tudi nekaj reklamnih spotov in prireditev. V letih 2006–2007 je v sodelovanju s Tomažem Brejcem idejno zasnoval, produciral, režiral in montiral 22 kratkih filmov o sodobnem slovenskem slikarstvu, Besede in slike, fragmenti o sodobnem slovenskem slikarstvu. Do leta 2010 je v produkciji galerije Equrna posnel nekaj srednjemetražnih dokumentarnih portretov. Leta 2012 je prevzel program in vodenje galerije Equrna.
V okviru filmskega seminarja bo predaval Zgodovino filma, Filmsko režijo in Produkcijo.
Olga Toni
OLGA TONI je zaključila študij Filmske in TV montaže na Fakulteti za dramske umetnosti v Beogradu. V Beogradu je delala v filmski in TV produkciji kot montažer in mešalec slike. Bila je član Združenja filmskih delavcev v svobodnem poklicu. Med zadnjo (balkansko) vojno je bila v Sarajevu (1990-1993), kjer je delala za WTN, ARD, Channel 9 ... V Ljubljani živi in dela od leta 1993. Leta 2011 je na AGRTFT pridobila znanstveni naziv magistra filmske režije in montaže na UL AGRFT, kjer je od leta 2005 zaposlena kot izredna profesorica in predstojnica katedre za montažo. Kot gostujoča profesorica je predavala tudi na Univerzi za umetnost v Beogradu, Akademiji umetnosti v Novem Sadu in Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu. Kot montažerka je podpisala 18 igranih in dokumentarnih fimov, številna TV oddaje ter preko 200 reklamnih spotov. Za montažo celovečernega filma Herzog je prejela nagrado za najboljšo montažo na 6. Slovenskem filmskem maratonu (1997), na 19. Filmskem festivalu v Herceg Novem pa je prejela nagrado za najboljšo montažo za celovečerni film Pogled sa Ajfelovog tornja.
V okviru filmskega seminarja bo predavala Montažo in Analizo filma.
MILANKA FABJANČIČ
MILANKA FABJANČIČ (1981) je akademska slikarka, ilustratorka in avtorica animiranih filmov. Študij na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (Academy of fine arts Ljubljana), smer Slikarstvo, je leta 2006 zaključila z odliko s kratkim, klasično risanim filmom (v tehniki svinčnik na papir) z naslovom »Striček in Psiček«. Že tekom študija je s svojo animirano dolgometražno vizualizacijo »Puna Syndicate« prejela Priznanje Akademije za likovno umetnost 2005. Po zaključku študija se izredno aktivno udejstvuje na področjih ilustracije (knjižne, kostumografske, strip, celostne podobe), grafičnega oblikovanja za lastno blagovno znamko Ha ha! (papirna galanterija, tekstil, emajlirana posoda) ter animiranega filma (avtorsko in komercialno). Svoja dela predstavlja v številnih publikacijah, na razstavah, internetnih vizualizacijah ter v kinematografih. Milankin mednarodno najvidnejši avtorski izdelek je kratkometražna 2D ročno risana animacija iz leta 2019 z naslovom Liliana, ki je že kot projekt v nastajanju prejel Special Jury Mention na festivalu animiranega filma AnimatekaPRO Pitch 2017. S premiernim prikazovanjem na Festivalu slovenskega filma v Portorožu je »Liliana« prejela nagrado za Najboljši animirani film 2019 in nato še nagrado DSAF; za Najboljšo likovno podobo animiranega filma 2019. Trenutno Liliana kroži po festivalih po celem svetu.
V okviru filmskega seminarja bo predavala Likovno estetiko filma.
ANA LASI?
ANA LASI? (1972) je študij dramaturgije zaključila na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu s tekstom Gdje ti živiš?, za katerega je prejela nagrado Slobodana Seleni?a. Velik ustvarjalni pečat je pustila tudi v Sloveniji. Kot scenaristka je soustvarjala je filme Ruševine, Angela Vode, Skriti spomin, Na terapiji, Balkan Is Not Dead, Avtošola idr. Sodelovala je tudi z več slovenskimi gledališči. Leta 2006 je na Borštnikovem srečanju za svojo dramo Za zdaj nikjer prejela Nagrado Dominika Smoleta. Šest let je predavala scenaristiko na AGRFT.
V okviru filmskega seminarja bo predavala Dramaturgijo, Scenaristiko in Razvoj scenarija.
SAŠO ŠTIH
SAŠO ŠTIH (1990) se je po zaključeni Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo vpisal na Fakulteto dramskih umetnosti v Beogradu, Srbija, smer kamera, kjer je leta 2014 diplomiral. Po opravljeni diplomi je vpisal magistrski študij snemanja na AGRFT v Ljubljani. Od jeseni 2018 je član Združenja filmskih snemalcev Slovenije. Kot direktor fotografije je sodeloval pri več filmih, serijah, videospotih in reklamnih spotih. Je tudi mentor različnih filmskih delavnic.
V okviru filmskega seminarja bo predaval Kamero.
JULIJ ZORNIK
JULIJ ZORNIK se je s svetom zvoka začel spogledovati kot tehnik na radiu RGL, televizijski postaji Kanal A in kot monitor mixer na koncertih in festivalih, kot sta Novi rock in Druga godba. Med leti 1996 in 1998 je nastopilo obdobje intenzivnega zvočnega raziskovanja v legendarnem postprodukcijskem studiu Studiu Tivoli, kjer je pretežno delal na postprodukciji TV oglasov in filmov pa tudi glasbenih albumov za Autodafe (Le Voyage Imaginaire) in Demolition Group (Neovangelij). Nenazadnje, je prav tam zvočno opremil tudi prvi slovenski celovečerni animirani film Socializacija bika? (1998, r. Zvonko Čoh, Milan Erič). Nakopičeno znanje in počasno razgrajevanje Studia Tivoli sta ga leto kasneje privedla do ustanovitve lastnega podjetja za zvočno postprodukcijo »100«. Kot oblikovalec zvoka je sodeloval pri preko 200 filmih. Na Festivalih slovenskega filma je med leti 2009 in 2019 prejel je 8 vesen ter zlato areno na zadnjem Pulskem filmskem festivalu za film Zora.
V okviru filmskega seminarja bo predaval Oblikovanje zvoka.