Domov / Rezultati iskanja / Reševanje problemov v skupini (timu)
Reševanje problemov v skupini (timu)
Vsebina programa
1. Definicija problema in opredelitev protokola za iskanje rešitev: • Problem je tema, ki jo izpostavi eden od udeležencev. Beseda problem je termin, ki vsebuje zavedanje nujnosti in terja takojšnjo iskanje rešitev. Problem nima le ene rešitve in lahko k njegovemu razreševanju pristopimo na različne načine s pomočjo vprašanj in uvidov, ki jih delijo soudeleženci, člani podporne skupine. Pri tem uporabimo različne pristope k učinkovitemu iskanju rešitev, kot so pozunanjenje »problema«, uporaba metafore, umestitev v pripoved/naracijo, ki omogoča drugačen pogled na temo itd. • Vsebine: posredovanje izkušnje na jasen in razumljiv način, aktivno poslušanje, razvijanje empatije. 2. Iskanje rešitev s pomočjo vprašanj in reflektivnega povratnega sporočila podporne skupine: • Člani skupine postavljajo odprta vprašanja treh ravni (kognitivne in čustvene ravni, ter ravni delovanja), ki pomagajo sodelavcu, katerega »problem« je v ospredju, do globljega ali drugačnega razumevanja situacije, kar odpira možnosti za nove rešitve, odnos do nastale situacije ali spremembo v vedenju. Udeleženci v skupini, glede na kontekst, delijo tudi svoje izkušnje ali reflektivno povratno sporočilo skozi osebni pogled. • Vsebine: postavljanje odprtih vprašanj, zavedanje različnih vidikov situacije, zaznavanje in prepoznavanje nebesedne govorice in čustev, izražanje mnenja in podajanje »JAZ« sporočil, upoštevanje sistemskih vidikov trenutne situacije in usmerjenost k cilju. 3. Oblikovanje ustvarjalnih idej in učinkovito delovanje za doseganje sprememb: • Sodelavec se odzove na prispevek podporne skupine v povezavi s »problemom« oziroma izzivom, s katerim se srečuje, deli s podporno skupino, kako je doživel njihovo reflektivno povratno sporočilo in opredeli korake za pristop k uspešnemu doeganju želenega cilja. • Vsebine: reflektivno povratno sporočilo, prepoznavanje čustev, ustvarjanje zavedanja, opredelitev nadaljnjih korakov v smeri želenega cilja. 4. Akcijski načrt prenosa pridobljenih veščin v prakso: • Sodelavec oblikuje akcijski načrt in opredeli strategijo ter podporne mehanizme za dosego svojega cilja. • Vsebine: postavljanje ciljev, aktivno poslušanje, ustvarjanje zavedanja, delovanje v smeri želenega cilja. •Spremljanje napredka med obema srečanjema skladno z dogovorom v skupini 5. Doseganje želenih rezultatov: • Kaj nam je uspelo prenesti v prakso? Kaj deluje in kaj še potrebujemo? Možnosti prenosa pridobljenih veščin v druge delovne kontekste. • Vsebine: učinkovita vprašanja, razvojna miselna naravnanost in toga miselna naravnanost, aktivno poslušanje, reflektivno povratno sporočilo.
Program je namenjen
- Vsi odrasli
Način izvedbe
- Seminar
- Predavanje
- Delavnica
Drugo
POTREBNI POGOJI ZA VPIS V PROGRAM
Za vpis v program ni potrebno izpolniti nobenih pogojev.
Naziv pridobljene poklicne/strokovne izobrazbe
/
Javna veljavnost programa
Ne, program ni javnoveljaven
Vrsta izobraževanja
Dopolnilno izobraževanje
Vsebinsko področje izobraževanja
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi
Osebne spretnosti in osebnostni razvoj
Kraj izvajanja programa
Ljubljana ali po dog.
Trajanje programa
2 x 4 ure ali 8 ur
Termin izvedbe programa