Generalna skupščina Združenih narodov je 24. januar razglasila za mednarodni dan izobraževanja, ki obeležuje vlogo izobraževanja za mir in razvoj. Brez vključujočega in pravičnega kakovostnega izobraževanja in vseživljenjskih priložnosti za vse državam ne bo uspelo doseči enakosti spolov in prekiniti krog revščine, zaradi česar na milijone otrok, mladostnikov in odraslih nima enakih možnosti.
Letošnji mednarodni dan izobraževanja bo priložnost za predstavitev najpomembnejših preobrazb, ki jih je treba nadalje razvijati, da bi uresničili temeljno pravico do izobraževanja in omogočili bolj trajnostno, vključujočo in miroljubno prihodnost. Spodbudil bo razpravo o tem, kako okrepiti izobraževanje kot javno prizadevanje in skupno dobro, kako usmerjati digitalno preobrazbo, podpreti učitelje, zaščititi planet in izkoristili potencial v vsaki osebi, da prispeva k skupni blaginji in našemu skupnemu domu.
Danes 258 milijonov otrok in mladostnikov še vedno ne obiskuje šole, 617 milijonov otrok in mladostnikov ne zna brati in računati, manj kot 40 % deklet v podsaharski Afriki konča nižjo srednjo šolo in približno štiri milijone otrok in mladih beguncev ne obiskuje šole.
Ob letošnjem dnevu izobraževanja je Statistični urad Republike Slovenije pripravil zanimiv prispevek, kjer je predstavil nekaj ključnih statističnih podatkov in kazalnikov izobraževanja in učenja mladine in odraslih v Sloveniji (http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/10067).